Skip to content
logologo
  • Infrastructuur
    • Dienstverlening
      • Consultancy
      • Architectuur
      • Managed Services
      • Implementatie en migratie
    • Messaging & Communications
    • Networking & Security
  • Outsourcing
    • Servicedesk
    • Werkplekbeheer
    • Applicatiebeheer
    • Infrastructuur Beheer
    • Single Point of Contact
    • Change Management
  • Cloud
    • Office 365
    • Cloud werkplek
    • Microsoft Azure
    • CloudActive
    • Office 365 beheer
    • PeopleWare Datacenter
  • Productivity
    • PeopleWare Productivity Portal
    • Adoptie en Innovatie
    • Selfservice automation
  • Staffing
  • Over ons
    • Management
    • Giarte
    • Vacatures
    • Blogs
    • Onze opdrachtgevers
    • PeopleWare Datacenter
    • ISO | NEN | MVO
    • Privacy Policy
    • Neem contact op

         

logologo
  • Infrastructuur
    • Dienstverlening
      • Consultancy
      • Architectuur
      • Managed Services
      • Implementatie en migratie
    • Messaging & Communications
    • Networking & Security
  • Outsourcing
    • Servicedesk
    • Werkplekbeheer
    • Applicatiebeheer
    • Infrastructuur Beheer
    • Single Point of Contact
    • Change Management
  • Cloud
    • Office 365
    • Cloud werkplek
    • Microsoft Azure
    • CloudActive
    • Office 365 beheer
    • PeopleWare Datacenter
  • Productivity
    • PeopleWare Productivity Portal
    • Adoptie en Innovatie
    • Selfservice automation
  • Staffing
  • Over ons
    • Management
    • Giarte
    • Vacatures
    • Blogs
    • Onze opdrachtgevers
    • PeopleWare Datacenter
    • ISO | NEN | MVO
    • Privacy Policy
    • Neem contact op

         

  • Infrastructuur
    • Dienstverlening
      • Consultancy
      • Architectuur
      • Managed Services
      • Implementatie en migratie
    • Messaging & Communications
    • Networking & Security
  • Outsourcing
    • Servicedesk
    • Werkplekbeheer
    • Applicatiebeheer
    • Infrastructuur Beheer
    • Single Point of Contact
    • Change Management
  • Cloud
    • Office 365
    • Cloud werkplek
    • Microsoft Azure
    • CloudActive
    • Office 365 beheer
    • PeopleWare Datacenter
  • Productivity
    • PeopleWare Productivity Portal
    • Adoptie en Innovatie
    • Selfservice automation
  • Staffing
  • Over ons
    • Management
    • Giarte
    • Vacatures
    • Blogs
    • Onze opdrachtgevers
    • PeopleWare Datacenter
    • ISO | NEN | MVO
    • Privacy Policy
    • Neem contact op
Blog Case Featured Management Outsourcing PeopleWare Uncategorized

7 redenen om ‘klankborden’ in 2020 vaker op de agenda te zetten

De organisatie besturen, de juiste beslissingen nemen, projecten succesvol begeleiden, op tijd bijsturen en grip houden op de gekozen strategie zijn activiteiten die steeds uitdagender worden als je in het managementteam zit. Klopt de gekozen weg nog wel of word je afgeleid door andere meningen? En zo ja, is dat dan erg of is dat nu precies wat zo moeilijk is om te beoordelen? Dan is het tijd om te gaan klankborden. Dit is waarom:

  1. Je kunt niet alles weten

Het kost de gemiddelde manager tegenwoordig al moeite genoeg om vakinhoudelijk bij te blijven. Dus de kans dat er daardoor over allerlei onderwerpen verwarring ontstaat in de directiekamer wordt groter. Dan helpt het om een externe expert in te schakelen met wie je dieper de materie in kunt duiken op het moment dat het nodig is.

2. Als controle middel, klopt het wel wat verteld wordt?

Een besluit nemen over iets waar jezelf geen verstand van hebt betekent dat je er op moet vertrouwen dat het juiste verteld wordt. Maar heel menselijk is het dat er ook ‘eigen belang’ kan meespelen. Voorbeelden? Een team manager die aangeeft een vacature in zijn of haar team te hebben, die achteraf niet nodig bleek. Reden: Status, want je wilt toch geen kleiner team hebben.

Het tweede voorbeeld kwam een aantal jaren geleden vaak voor toen Cloud haar intrede deed. In eerste instantie waren er IT managers die Cloud zagen als een bedreiging voor hun werkzaamheden. Hoe weet je dan als directie of het juiste verteld wordt? Precies, ga daarom bij twijfel klankborden!

3. Klankborden verbreedt letterlijk je blik

Klankborden, waarom zou je het niet doen? Feitelijk zet je bij jezelf een knop aan om te gaan leren en je blik te verruimen. Het is als uit je comfortzone gaan en meestal blijkt dat je daar achteraf het meeste plezier van gekregen hebt.

4. Je kunt eerder bijsturen en bepalen wat het beste is voor de organisatie

Klankborden betekent niets anders dan dat je zelf een verdiepingsslag maakt door te informeren naar specifieke kennis. Daardoor zie je eerder wanneer er afgeweken wordt van de gekozen koers en kun je bijsturen.

5. Je voorkomt onverwachte problemen

Ongetwijfeld ken je de bekende uitdrukking ‘lijken uit de kast.’ Het zijn de onverwachte tegenvallers. Die komen vooral voor als het werk bij mensen ‘boven het hoofd groeit.’ Het kan bijvoorbeeld gaan om het te lang uitstellen van een deugdelijke financiële administratie. Het leek op papier allemaal te kloppen, maar de waarheid bleek anders…

6. De organisatie wordt er sterker door

Weet je waarom? Omdat een goed management team vaak zo op elkaar is ingespeeld dat er van binnenuit niet altijd de gewenste vernieuwing komt. Het klankborden met iemand die op enige afstand staat levert vaak onverwachte inzichten op waarmee de organisatie sterker wordt.

7. Het helpt om jouw wendbaarheid, agility, te vergroten

In de huidige tijd, waar verandering de enige constante geworden is, gaat het niet alleen om het signaleren van de gewenste verandering, maar vooral om er ook iets aan te doen. Door met mensen buiten de organisatie te gaan klankborden creëer je snellere sprints en is jouw bedrijf eerder in staat om op veranderende klantbehoeften te anticiperen.

Waar je met ons over kunt klankborden?

Het antwoord is ‘veel!’ Bijvoorbeeld kunnen we samen klankborden over alles rondom de primaire bedrijfsprocessen. Denk daarbij aan het inrichten of optimaliseren van werkplekken en het verbeteren van samenwerkingen tussen medewerkers en klanten. Maar klankborden kan ook op het gebied van innovatieve ideeën. Wellicht loop je al langer ergens mee rond en zou je de haalbaarheid ervan eens willen toetsen of samen een businessplan ervoor willen uitwerken. Tot slot kunnen we klankborden over wat je vooral zelf zou moeten doen of wat je wellicht beter zou kunnen uitbesteden. Ook klankborden? Neem dan contact met ons op

Eddy Boon, Technisch Specialist, 06 – 50 29 27 62

Berichtnavigatie

Prev
Next

Related Posts

Blog Management Outsourcing PeopleWare

PeopleWare wederom hoogst gewaardeerde mid-size Outsourcings

In het jaarlijkse benchmark onderzoek dat onafhankelijk onderzoekbureau GIARTE uitvoert, is...
admin
Featured Slider Vacatures

Technisch Consultant / Technisch Specialist

Wij zijn per direct op zoek naar nieuwe collega’s in de rol van Technisch Consultant /...
admin
Blog Career Management Outsourcing Team

Veranderuitdagingen van lokale overheden

Bij mijn werkzaamheden als manager, op het gebied van informatievoorziening binnen lokale...
admin

PeopleWare, onderdeel van de Proact IT group AG, is een IT Service Provider gespecialiseerd in het ontwerpen, bouwen en beheren van ICT-infrastructuren. Onze aanpak is pragmatisch en professioneel, maar vooral persoonlijk.

PeopleWare levert diensten op het gebied van ICT-infrastructuren​, ICT Outsourcing​, Cloud​, SharePoint Development​, ICT-d​etachering​. ​

Vrijblijvend kennismaken? Wij horen graag van u.

 

Werken bij PeopleWare

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jou bij ons? Bekijk onze vacatures.


Vacatures

Nieuwsbrief

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Nieuwsbrief?

Volg ons op

       

Snel naar

  • Infrastructuur
  • Outsourcing
  • Cloud
  • Productivity
  • Staffing

Contact gegevens

Adres: Beechavenue 126, 1119 PR Schiphol-Rijk
Algemeen: ​088 – 006 34 26
Support: 088 – ​006 ​34 00
E-mail:info@peopleware.nl
Over Proact: https://www.proact.eu/en/