SharePoint

 ‭(Verborgen)‬ Berichten

Machtigingen beherenMachtigingen beheren

Titel

Hoofdtekst

Gepubliceerd

Overzichtsafbeelding

Uitgelicht

Aantal keer gelezen

Aantal Leuk

Bijlagen

Gemaakt om door
Laatst gewijzigd op door

 Bericht

Outsourcing gaat om vertrouwen

Outsourcing gaat om wederzijds vertrouwen, concrete resultaten en transparant zijn. Lees hier waarom IT outsourcing zo'n snelle groei doormaakt.

Groei door wederzijds vertrouwen. Vertrouwen gaat over gevoel en is een niet tastbaar begrip. Toch is het een woord wat in onze samenleving een steeds grotere lading heeft gekregen en waar bijna ouderwets behoefte aan is. Bij outsourcing, bijvoorbeeld het uitbesteden van ICT activiteiten, is vertrouwen een kernvoorwaarde. Een organisatie geeft namelijk letterlijk inzage in haar bedrijfsprocessen aan een andere organisatie. Dan zal een klant echt het gevoel moeten hebben zaken te doen met een partij die alles wil regelen en het vertrouwen niet beschaamt.

Omgekeerd geldt het ook: Voor het bereiken van wederzijds vertrouwen wil je als leverancier ook continue getriggerd worden om scherp te blijven. 

"Blij zijn met klanten die vragen om een uitdaging omdat vanuit deze uitdagingen gezamenlijke groei gerealiseerd  wordt"​

Van inspanningsverplichting naar resultaatverplichting

Bij de oprichting in 2003 was de kerncompetentie het detacheren van mensen. Het leveren van goede IT specialisten met een inspanningsverplichting naar onze klanten. Hierbij lag de verantwoordelijkheid van wat onze specialisten deden veel meer aan de klantzijde. In de loop van de tijd kwamen er meer vragen om te helpen bij infrastructuur projecten en migraties naar de cloud.

 Outsourcing werd de kerncompetitie omdat er bij steeds meer klanten de behoefte ontstond om ook de infrastructuren te gaan beheren. Niet de inspanning, maar het resultaat werd leidend.

"Outsourcing betekent een resultaatverplichting waarin SLA's worden overeengekomen met duidelijk beschreven en meetbare KPI's"

Vertrouwen betekent transparant zijn​

Outsourcing betekent dat klanten real time mee kunnen kijken met de dienstverlening op technisch niveau. Bijvoorbeeld om te zien hoeveel calls er open staan of hoe snel de calls zijn opgelost. Vertrouwen gaat vooral ook om transparantie. Transparant zijn houdt in dat je fouten gelijk meldt, laat zien wat je er aan doet, het oplost en leert om het voor een volgende keer te voorkomen. Real time meekijken betekent dat onze klanten zien hoe het resultaat is ten opzichte van de vooraf opgestelde KPI en dat er onderling maandelijks overleg is.

Waarom klanten kiezen voor outsourcing​

Enorme snelle technologische veranderingen maken het onderhouden van een interne IT afdeling voor veel organisaties tot een behoorlijke uitdaging. Daarnaast is er steeds meer vraag naar flexibiliteit. Dat betekent dat er in toenemende mate behoefte is om niet afhankelijk te zijn van investeringen in fysieke hardware en serverruimtes. Daar waar in slechtere tijden moest worden ingekrompen bleven bedrijven zitten met een overcapaciteit aan geïnvesteerde middelen.

Tegenwoordig wordt dat met een goede abonnementsvorm voorkomen. Natuurlijk is continuïteit ook een belangrijke reden. Bij ziekte, opstappen van hoog gekwalificeerd personeel, vakantieperiodes of behoefte aan (tijdelijk) meer capaciteit lopen bedrijven geen risico's, maar leggen dit risico neer bij een partij die zij vertrouwen.

Scherp zijn, scherp blijven​

De dienstverlening moet goed zijn, zeker bij outsourcing. Bij PeopleWare gaan we graag de uitdaging aan om u van dienst te zijn en om een volgende stap te maken in de digitale transitie van uw bedrijf. Daarbij gaan langdurige relaties altijd voor op langdurige contracten. Scherp blijven doe je namelijk door elkaars processen te begrijpen en elkaar continue te blijven uitdagen in een tijd van steeds snellere verandering.

Eens doorpraten over vertrouwen?​

Neem hier​ contact op of per telefoon: 088 – 006 34 26.

 Contact

"Heeft u vragen of wil u graag een afspraak maken? Laat dan een berichtje achter. Binnen 24 uur kom ik bij u terug."
Mark van Liempt
Mark van Liempt
Directeur
PeopleWare

Voornaam *
Achternaam *
Bedrijf *
E-mail *
Telefoon *
Bericht *